הקונסול לשעבר: "נדיר שארה"ב מתערבת בנושאי פנים"

אסתי פלד No Comments on הקונסול לשעבר: "נדיר שארה"ב מתערבת בנושאי פנים"

הקונסול לשעבר בארה"ב, יקי דיין במהדורה המרכזית: "הפיטורים של גלנט היו שבר אדיר ביחסים עם ארה"ב כי רק גלנט ודרמר ניהלו את היחסים עם האמריקאים. גלנט המבוגר האחראי בממשלת נתניהו"

10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקונסול לשעבר בארה"ב, יקי דיין שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב בצל הרפורמה המשפטית: "ארה"ב היא הידידה כמעט יחידה שלנו. היא בחזית הצבאית, הכלכלית והמדינית שלנו. היינו במצב אחר לגמרי בלי ארה"ב. האינטרסים משותפים. הם בנויים על ערכים משותפים, שיתוף פעולה צבאי…"

לדבריו "הפיטורים של גלנט היו שבר אדיר ביחסים עם ארה"ב כי רק גלנט ודרמר ניהלו את היחסים עם האמריקאים. גלנט המבוגר האחראי בממשלת נתניהו".

דיין הסביר: "כשממשל דמוקרטי מסתכל על הסחף של ממשלת ישראל ורואה שהיא הולכת ימינה חזק ונתניהו רק מכבה את השריפות, מבחינת ארה"ב, ובטח ממשל דמוקרטי – זו בעיה קשה. העוצמה של ישראל בוושינגטון תלויה ביחסים הטובים ובתמיכה הגדולה של שתי המפלגות. יש דברים שהם בנפשם של האמריקאים. גם רוב יהודי ארה"ב מתנגדים לאותה רפורמה".

עוד הוסיף הקונסול לשעבר: "כשהם נלחמים עבורנו בכל פורום בינלאומי, אחד הכלים הכי משמעותיים שיש להם זו שמערכת המשפט שלנו עצמאית לגמרי. ככה הם רואים את זה. הם מתערבים לנו במעט דברים, אבל כשזה קורה – זה בעוצמה גדולה מאוד. זה באמת יוצא מן הכלל שהם מתערבים בנושאי פנים".



0 תגובות